.:: Kata-kata Hikmah ::.

Life is like a ship...therefore strengthen ur ship coz the ocean is very deep and the journey is very long...

Wednesday, June 29, 2011

.:: Irfan Makki feat Maher Zain - I Believe ::.

Aku  baru je ushar2 vid nih..sumpah best ! :)


Irfan Makki feat Maher Zain - I Believe 
When you’re searching for the light
And you see no hope in sight
Be sure and have no doubt
He’s always close to you
He’s the one who knows you best
He knows what’s in your heart
You’ll find your peace at last
If you just have faith in Him
You’re always in our hearts and minds
Your name is mentioned every day
I’ll follow you no matter what
My biggest wish is to see you one day

Chorus:
I believe
I believe
Do you believe, oh do you believe?
Coz I believe
In a man who used to be
So full of love and harmony
He fought for peace and liberty
And never would he hurt anything
He was a mercy for mankind
A teacher till the end of time
No creature could be compared to him
So full of light and blessings
You’re always in our hearts and minds
Your name is mentioned every day
I’ll follow you no matter what
If God wills we’ll meet one day

Chorus
If you lose your way
Believe in a better day
Trials will come
But surely they will fade away
If you just believe
What is plain to see
Just open your heart
And let His love flow through
I believe I believe, I believe I believe
And now I feel my heart is at peace

Chorus
I believe I believe, I believe I believe
Lyrics: Maher Zain, Bara Kherigi & Irfan Makki
Melody: Irfan Makki & Maher Zain
Arrangement: Maher Zain

Tuesday, June 14, 2011

.:: Penarikan Bantuan Buku Teks MATRI ::.

Assalamu'alaikum W.B.T...


Rasanye dah lama sy x menulis di blog ini kan? Hari ni sy terjumpa satu isu yg dibangkitkan di FACEBOOK DR. MAZA..Linknya di sini...Alhamdulillah...saya bersyukur sgt2 sebab Dr Maza telah membuka isu ini...Akhirnya ada juga insan yang berani menyuarakan masalah ini...saya sebagai bekas pelajar MATRI generasi ke-10, batch 2004-2009 rasa amat gembira dengan perhatian tersebut..Namun apa yg mengecewakan adalah tindakan sebahagian FACEBOOKERS yg ikut sedap mulut je memfitnah MATRI...ckp ader isu dalaman yg kritikal lah...ckp MATRI sekolah pembangkang lah...ckp MATRI bawak ajaran lain lah..ckp mcm2 pada MATRI..sy sebagai bekas pelajar MATRI rasa amat sedih dengan tindakan tuan2 yg main fitnah kut sedap mulut je ! tolong fahami bahawa MATRI adalah salah sebuah INSTITUSI TARBIYYAH YG TERUNGGUL di tanah air..sedar lah apa yg kalian fitnah itu...kalo kalian x kesah kena jwb di akhirat or x kesah nk mintak maaf kepada sumer pelajar, kakitangan, staf, badan pentadbir, pengasas n sume yg ader kaitan pon, tolong sedar yg anda sedang melanggar ayat yg telah ALLAH turunkan kepada kalian supaya menyiasat dahulu sesuatu fakta sebelum bercakap !
“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa berita maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpa sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang telah kamu lakukan.” (Al-Hujurat : 6)

So kepada sesiapa yg nk fitnah 2, saya nasihatkn supaya anda pergi ke MATRI dulu, dduk sne, rasai tarbiyah, belajar apa yg ader kat MATRI, siasat MATRI, then bwu wt kesimpulan...kat sini sy tertarik dengan komen seorang sahabat sy yg amat sy kagumi, Saudara Nu'man Afifi Sa'adan...sedikit maklumat n info mengenai MATRI dr beliau :

Penjelasan pertama :


Saya yakin, di ruang penjelasan sangat terhad.

Kalau anda benar-benar ingin tahu dan ingin membantu, cuba hubungi pihak sekolah

MA`HAD ATTARBIYAH AL-ISLAMIYAH (MATRI)
PERKAMPUNGAN TUNJUNG, 02400, BESERI, PERLIS.
TEL: 04 – 938 1155, FAX: 04 – 938 2469
www.matri.edu.my
InsyaAllah terjawab.
Mereka lebih mengetahui keadaannya berbanding kita di sini, kan?

Kalau berkesempatan, ziarah dan cuba kenali institusi yang hampir suku abad ditubuhkan ini.

Institusi ini pernah mendapat Anugerah Sekolah Perdana yang disampaikan sendiri oleh Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) Perlis pada tahun 2008.

Mantan pengetuanya, almarhum Dato' Kaya Bakti Ustaz Dahlan Mohd. Zain (yang baru meninggal dunia tahun lepas) pernah dinobatkan sebagai Tokoh Guru Perlis pada tahun 2006, dan dicalonkan sebagai Tokoh Guru Kebangsaan pada tahun berikutnya.

Antara alumni yang terkenal dihasilkan institusi ini Imam Muda Asyraf Ridzuan (Imam Muda Terunggul Astro Oasis 2010) dan Hilal Asyraf, seorang penulis dan novelis tujuh buah buku.

Salah seorang pelajar sekolah ini pernah mewakili negara dalam pertandingan hoki antarabangsa di Jerman dalam pasukan hoki remaja kebangsaan.

Sekolah ini juga pernah dinobatkan Sekolah Tebaik dalam Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) oleh Kementerian Pelajaran Malaysia dan beberapa pelajarnya menjadi pelajar terbaik dalam STAM beberapa kali.

MATRI hampir setiap lawatan dari pelbagai agensi dalam dan luar negara termasuklah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dan sekolah-sekolah dari seluruh negara.

Sambutan dua dekad institusi ini sendiri dirasmikan oleh Exco Negeri Perlis yang menggantikan MB Perlis yang tidak hadir saat-saat akhir.

Action speaks louder than word. =)
11 hours ago ·  ·  14 people

Penjelasan Kedua :


Oh ya, antara ahli Lembaga Penasihat sekolah ialah;

(i) Prof. Dato Dr. Yusoff Hassan (Naib Canselor Universiti Teknikal Melaka
(ii) Prof. Dato' Dr. Abu Azzam bin Mohd. Yassin (Mantan Naib Canselor Universiti Teknologi Malaysia)
(iii) Prof. Madya Dr. Abdullah Sudin bin Abdul Rahman (Pengerusi Gabungan Profesional Kelantan)
(iv) Prof. Dr. Ismail bin Jusoh (UMP)
(v) Prof. Dr. Sr. Abdul Hakim Mohammed

Lain2 maklumat boleh rujuk di sini :